Dark Souls 2

Egy névtelen hős, súlyos átokkal sújtva, élőholtként bolyong, keresi útját, válaszait, és a megváltást, egy sötét, titkokkal és halállal teli világban, ahol az anyagi javak mit sem érnek, mert a lélek a mindenható valuta, a fizetőeszköz, az erő, és a hatalom is egyben..

Dark Souls I, visszatekintő #1 Prológus, történet

2014.03.14. 21:50 Hellx

01.jpg
Az Ősök korában

A világ formálatlan és köddel borított volt
Egy föld, szürke szirtekkel, ősfákkal és öröklétű sárkányokkal

Aztán megjelent a Tűz
És a Tűzzel jött az egyenlőtlenség. Forróság és hideg, élet és halál,
és persze.. Fény és Sötét.

04.jpg
Ezután a Sötétből, jöttek Ők
És a lángokban Lordok lelkeire találtak.

Nito, ki Holtak közt az első
Izalith Boszorkánya és az ő káosz nővérei
Gwyn, a Napfény Ura és az ő hű lovagjai
És a megbúvó emberlény, oly könnyen elfeledett..

08.jpg
A Lordok erejével, ellene szegültek a sárkányok hatalmának

Gwyn rettentő villámai szétzúzták azok kőpikkelyeit
A boszorkányok óriási tűzviharokat idéztek
Nito a halál és betegség szelét szabadította el

11.jpg
És Seath a Pikkelytelen, elárulta fajtáját,
és a sárkányok már nem voltak többé


Így kezdődött el a Tűz Korszaka

Ám rövidesen, a lángok elenyésznek, és csak a Sötét marad

Már most is, épp csak parazsak vannak, és nem látni fényt,
csak végtelen éjjeleket


13.jpg
És az élők közt felbukkannak, az átkozott Sötétjel hordozói..

̶  szól a játék prológusa

A következő sorokban leírom a játék történéseinek ismert, kissé bővebb előzményeit, a teljesség igénye nélkül. (Spoiler nincs, pánikra semmi ok!)

Volt egy "fenti" világ, amiben a sárkányok uralkodtak és volt egy "lenti" amiben egyfajta ember elődök éltek, a sötétségben. Egy nap azonban felbukkant egy rejtélyes jelenség, a Tűz, amiben nagyhatalmú lelkek voltak. Négy lelket találtak a sötétben élők. Az utolsó, negyedik lelket megtaláló lény titokban maradt, és elbújt lelkével, a másik három; Gwyn, Nito és a boszorkány pedig szövetkezett a sárkányok ellen. Segítségükre volt egy áruló sárkány, Seath, akit a többi kitaszított, mert a halhatatlanság pikkelyei nélkül született. A három nagy Lord isteni szintű erejükkel, és új tudásukkal háborút indított a hatalmas, öröklétű sárkányok ellen, akiket le is győztek.
Gwyn a Napfény ura, elhozta a Tűz korszakát, hogy mindenhol fény honoljon, és királysága felvirágzott. De mindez nem tartott túl sokáig, a Tűz halványodni kezdett, és bár Gwyn saját Lord-lelkével megpróbálta újra erőssé tenni, de úgy tűnt, ez sem fog sokáig segíteni, a lángok tovább gyengülnek majd, és a világ végül elkerülhetetlenül sötétségbe borul.
Az izalith-i boszorkány, a második Lord-lélkek birtokosa, megpróbálta az eredeti Tüzet újrakreálni, de kísérlete kudarcba fulladt és helyette a káosz tüzét szabadította el, ami megperzselte és átalakította őt, létrehozva a Káosz ágyát (Bed of Chaos), ahol megszülettek az első démonok.
Mostanra az Első Tűz végül csaknem kialudt, és a világ félhomályba borult. Az istenségek látszólag eltűntek, és az emberek között felütötte a fejét egy rejtélyes átok, aminek következtében a haldoklók nem nyernek nyugalmat, hanem haláluk után újra és újra felélednek és meghalnak, minden alkalommal egyre többet és többet veszítve emberi mivoltukból, míg végül csak tébolyult, kiüresedett porhüvely nem marad belőlük.
Van egy jóslat, amely azt mondja, lesz egy Kiválasztott élőholt, aki zarándok útnak indul, és nagy hatással lesz a világ jövőjére, de nem tudni, hogy a sötétséget hozza-e majd el, vagy kiterjeszti a Tűz korszakát..

És itt kerül képbe a játékos karakter, akit bezártak egy "menedékhelyre", ahová az élőholtak utolsó józan pillanatukban kerülnek, hogy ott érje őket a teljes kiüresedés, amiből már nincs visszaút..

Oké, de ez egy kicsit zavaros, végig ilyen lesz?
A Dark Souls koncepciós elve, hogy nem rágja a játékos szájába a történések, a múlt és a jelen minden részletét, és arra ösztönzi, hogy a sok apró utalásból találgasson, és teóriákat gyártson. Nem kell azonban félni, a játék során rengeteg információt kapsz, minden barátságos NPC elejt néhány infó-morzsát, de a tárgyakból is  jó pár dolgot fogsz megtudni. Az átlag RPG-ktől eltérően, itt minden egyes tárgy, fegyver, páncél, -a ganajozó vasvillától a legendás sárkányfegyverekig-, rendelkezik a leírásában egy néhány mondatos háttértörténettel, ami említést tesz a tárgy egykori gazdájáról, használóiról, származásáról, létrejöttéről, vagy a vele kapcsolatos eseményekről, így mindig, mindent érdemes lesz gyűjteni és alaposan megnézni.

Nem nagyon tudok angolul, ez gáz?
Gáz, de nem követelmény. A Dark Souls-ban komolyabb angol (vagy ha más nyelvű, akkor más) nyelvtudás nélkül is jól el lehet boldogulni. Bár az NPC-k értelemszerűen beszélnek hozzád, és mondanak némi tudnivalót, de nem adnak küldetéseket, hogy "menj el a Szőrösszemű kígyók mocsarába, ahol a Krokodilkönny pataknak északnyugati kanyarjában megtalálod azt a háromlábú boszorkányt, akinek pontosan öt orrszőrét kell kivágnod, észrevétlenül, és elvinned Mordorba" sőt, semmilyen klasszikus értelemben vett küldetést nem kapsz, csak halvány sugallatokat, de ha minden területet bejársz, és minden ellenséget elpusztítasz, akkor biztos, hogy nem fogsz kihagyni semmi fontosat, és mindig oda terelődsz, ahol lenned kell. ;)

Következő >>

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://darksouls2.blog.hu/api/trackback/id/tr165857909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása