Dark Souls 2

Egy névtelen hős, súlyos átokkal sújtva, élőholtként bolyong, keresi útját, válaszait, és a megváltást, egy sötét, titkokkal és halállal teli világban, ahol az anyagi javak mit sem érnek, mert a lélek a mindenható valuta, a fizetőeszköz, az erő, és a hatalom is egyben..

Dark Souls I, visszatekintő #5, Üsd, vág, zúzd! Avagy a harc

2014.03.14. 03:04 Hellx

A harc működésében a Dark Souls-nak inkább az akció oldala domborodik ki, mint az RPG. Ahelyett, hogy a karakter egekbe tornázott tulajdonságai, a különleges passzív képességek és a hiper-szuper bónuszokat adó felszerelések már eleve eldöntenék egy-egy küzdelem kimenetelét, ahelyett inkább a helyzethez jól választott fegyver és harcmodor kap döntő szerepet.
Csaknem húszféle fegyverkategória van a játékban, és minden kategóriának vannak egyedi jellemvonásai, előnyei és hátrányai, de fegyverkategórián belül is rengeteg eltérés lehet az egyes fegyverek "viselkedésében". Alapjában véve minden közelharci fegyverrel végrehajtható egy "normál" és egy "erős" csapás. A normál csapások átlagos sebzésűek, sebességük gyors vagy átlagos, viszont az ütés befejeztével, egy újabb normál csapással, számos fegyver esetében képesek leszünk egy lánctámadást indítani, amiben a karakter az egyik ütés végső mozdulatából indítja a következő csapást, sőt akár egy harmadikat is, ami segíthet megakadályozni, hogy az ellenfél befejezze vagy egyáltalán elindítsa saját támadását. Az "erős csapás", ahogy a neve is sejteti, nagyobb erejű, mint a "normál", tehát többet sebez és jobban igénybe veszi az ellenfél egyensúlyát, azonban lassabb is, mint a normál csapás. A késtől a nagybaltáig, minden fegyver forgatható egy és két kézzel fogva is, ami tovább befolyásolja a normál és az erős csapások erejét.
A fegyverekkel végzett mozdulatokat, hatásokat és sebzést szintén módosítja, hogy milyen egyéb mozgással párosítva hajtjuk őket végre. Lehet egy támadás pl. futásból, ugrásból, hátraszökkenésből, vagy előregördülésből elkövetett, de létezik 3 speciális támadási forma is, amelyek kritikus, azaz többszörös sebzést okoznak. Az egyik a riposzt, amihez előbb egy sikeres hárítás szükséges pajzzsal, (vagy erre alkalmas fegyverrel), a hárítás után az ellenfél egy lassított hátrahőkölő mozdulatot tesz, ilyenkor minél gyorsabban végre kell hajtanunk rajta egy normál csapást, aminek eredményeképpen egy speciális animáció keretében brutálisan megsebezzük. A másik a hátbatámadás; ha harc közben, vagy lopakodással sikerül az ellenfél mögé jutni, egy gyors normál csapással végrehajtható a hátbatámadás, amivel egyben a földre is lökjük az ellent, ahonnan aztán nem mindig kel már fel. A harmadik a zuhanó támadás, amikor egy magasabb pontról az ellenfélre zuhanás közben hajtunk végre egy normál csapást, alaposan belemélyesztve a fegyvert.
Néhány ellenfél szintén megpróbálja mindezeket a kombinációkat, vagy más brutális erejű támadásokat elkövetni ellenünk, azonban egy jó pajzzsal a legtöbb esetben elkerülhetőek a végzetes sérülések.

És milyen a jó pajzs?
Magamat ismételve megint csak azt tudom mondani: a helyzetnek megfelelő. Rengetegféle pajzs létezik, a játék 3 nagy kategóriába sorolja őket: kis pajzsok (Small Shield), standard pajzsok (simán "Shield") és nagy pajzs (Greatshield). Közös bennük, hogy mindhárom típussal végrehajthatsz aktív blokkolást, ami részben vagy teljesen semlegesíthet egy érkező csapást, függően a pajzs védelmi szintjétől, stabilitásától és a karakter staminájától. Hárítani viszont csak az első két típussal tudsz, (ez az, amikor az ellenséges ütés becsapódása előtti pillanatban egyszer nyomod csak le a blokkolást, és az ellenfél fegyvere visszalökődik, ő maga pedig tehetetlennél válik pár pillanatra) a nagy pajzsok erre nem képesek, helyette a blokk lenyomása és azonnali felengedése egy pajzs-ütést eredményez, ami hatékony lehet néhány ellenfél támadásainak megakasztásában, vagy védőállásának megtörésében. A kis pajzsok jellemzője, hogy nagyon könnyűek, gyorsan mozdíthatóak hárításra és blokkolásra, de gyenge a fizikális védelmük, és a stabilitásuk. A standard pajzsok közepesen nehezek, átlagos a sebességük, de sok közülük magas védelmekkel rendelkezik, és legtöbbjük képes a fizikai sebzések teljes blokkolására, na meg tűrhető a stabilitásuk is. A nagy pajzsok nehezek, lassan mozdulnak, de rendkívül magasak a védelmi értékeik, és többségük szintén képes teljes fizikai blokkolásra, magas stabilitásuk miatt pedig könnyű a védelmi állást megtartani velük. Ám a pajzsok sem mindenhatók, a vegyes sebzést okozó, vagy területre ható támadásokat nem képesek teljesen blokkolni, az extrém nagy erejű csapásokat sem, és ha stamina is elfogy a bekapott ütésektől, akkor viszlát..

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://darksouls2.blog.hu/api/trackback/id/tr65857924
süti beállítások módosítása