Dark Souls 2

Egy névtelen hős, súlyos átokkal sújtva, élőholtként bolyong, keresi útját, válaszait, és a megváltást, egy sötét, titkokkal és halállal teli világban, ahol az anyagi javak mit sem érnek, mert a lélek a mindenható valuta, a fizetőeszköz, az erő, és a hatalom is egyben..

Dark Souls I, visszatekintő #3 Karakteres kérdések

2014.03.14. 00:10 Hellx

Hogyan fejlődik a karakter?

Karakterünk egyike az elátkozottaknak, a Sötétjel hordozóinak, egy élőholt ember, akinek –mint minden más élőholtnak– kulcsfontosságú a lélek/lelkek és az emberség (Humanity). E kettő nem csak drámai körítés, hanem a játékmenet szerves és számszerűsített része.
Mint minden RPG-ben, itt is központi szerepe van a karakter fejlődésének, tulajdonságainak, felszerelésének és képességeinek, amelyeknek jelen esetben a közös alappillérei nem a pénz és a tapasztalati pont, hanem a fentebb említett lélek, amit az ellenfelek megölésekor karakterünk magába szív, elnyel –de megtalálható kézzelfogható, felvehető formában is, amit később is fel tudsz használni. A lelkek egyfajta univerzális fizetőeszközként szolgálnak, nem csak a karakter tulajdonságainak, és szintjének növelésére használatosak, hanem többek közt tárgyak vásárlására, javítására és fejlesztésére is.
A karakter létében a másik említett fontos elem az emberség (Humanity), egy speciális lélekféleség, amire minden élőholtnak szüksége van, hogy ne veszítse el önmagát, és ne váljon Kiüresedetté (Hollow), azaz olyan élőholttá, ami minden józanságát és ítélőképességét elvesztette, és jóformán már csak az elemi ösztönei maradtak. Bár a játékos karakter nem tud annyira kiüresedetté válni, hogy "game over" feliratot kapjunk, mégis jól tesszük, ha gyűjtjük a Humanity-t, mert rengeteg más előnye és felhasználási módja mellett, például ideglenesen visszaállíthatjuk vele emberi formánkat, és így lehetővé válik, hogy segítő fantomot idézzünk egy-egy főellenségnél.

Milyen képességei és tulajdonságai vannak/lehetnek egy karakternek?

Habár a játék elején van lehetőség kasztot választani, a döntés hosszabb távon csak névleges lesz. Az előre kreált kasztok más-más felszereléssel indulnak, és némileg eltérnek a tulajdonság pontjaik, de a későbbiekben bárki, bármilyen felszerelést, fegyver, vagy varázsaltot használhat, amennyiben megvan hozzá a szükséges tulajdonság értéke. Mindez persze nem jelenti azt, hogy a karakter egyformán erős lehet minden területen, mert a különféle fegyverek és varázslatok más-más tulajdonságból nyerik erejüket, azaz kapják sebzés bónuszukat, így az lesz az erősebb, amelyikhez nagyobb tulajdonság érték tartozik. A varázslatok (sorcery) pl. az intelligenciából nyerik sebzésüket, a csodák (miracle) pedig a hitből (faith), a fegyverek esetén viszont bonyolultabb a helyzet, mert akár többféle tulajdonságból is kaphatják erejüket, sőt osztályozva van, hogy melyikből milyen mértékben. Ezekre érdemes odafigyelni, hiszen pl. egy mágikus kard többet fog sebezni egy intelligens karakter kezében, mint egy erőre szakosodott, azaz erőszakosodott karakterében. :)
Hogy a karakter mennyire bírja szusszal, annak a kitartás (stamina) a mértékegysége. A támadás, a blokkolás, a gyorsfutás, az ugrás, és csaknem minden mozdulat fogyasztja a staminát, –minél nehezebb felszerelést hordunk vagy minél nehezebb fegyvert forgatunk/védünk ki, annál jobban fogy. A stamina-át az állóképességből (endurance) nyeri a karakter, ami növeli a teherbírást (Equip Burden), így ez egy fontos stat mindenkinek, aki nem szeretne a nagysúlyú fegyverektől és páncéloktól csigatempóra lassulni.

Következő >>

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://darksouls2.blog.hu/api/trackback/id/tr645857917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása